نوشته شده توسط : ذهن نو

راه های از بین بردن بوی سیگار به شکل های مختلفی صورت می‌گیرد. از آنجایی که بوی سیگار ماندگاری بالایی بر روی لباس و حتی اعضای بدن دارد؛ افراد باید برای کاهش عوارض جانبی آن، حتما آن را از بین ببرند. در بیشتر موارد خود افراد سیگاری به قدری به این بو عادت کرده اند که شاید متوجه آن نشوند. اما این بو دیگران را آزار داده  حتی عوارض جانبی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو افراد هم باید برای سلامتی خود و هم دیگران این بو را به روش های مختلفی از بین ببرند. از طرفی گاهی برخی از افراد از این ترفندها برای پنهان کردن سیگار کشیدن شان استفاده میکنند که در نهایت خانواده نیز متوجه می‌شود. اما به هر حال کسب اطلاعاتی در این زمینه بسیار کمک کننده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی سیگار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  راه های از بین بردن بوی سیگار

راه های از بین بردن بوی سیگار

فراموش نکنید که بویی که به لباس و بدن شما چسبیده و یا حتی در ماشین تان وجود دارد؛ شکلی از دود دست دوم است. شاید شما هم این مطلب را شنیده باشید که افرادی که دود دست دوم را استنشاق می‌کنند؛ مانند این است که خودشان مصرف کننده سیگار و یا دیگر مواد هستند.

پس حتی در صورتی که این بو از دود سیگار دیگری بر روی لباس شما مانده است؛ بهتر است آن را از بین ببرید. برخی از افراد به طور کلی به این بو حساسیت داشته و بعد از استنشاق آن دچار مشکل تنفسی می‌شوند. از این رو باید هرچه سریعتر از این افراد دور شده و همچنین محیط را از این بو پاکسازی کرد. در این مقاله به توضیح روش های مختلف می‌پردازیم. برای اطلاع از بهترین اقدامات برای ترک سیگار کلیک کنید.

پیامدهای بوی سیگار

برخی تصور می‌کنند که تنها برای احترام به دیگران و همچنین حفظ آبروی خودشان باید از راه های از بین بردن بوی سیگار استفاده کنند. بوی سیگار در طولانی مدت چه فرد خود مصرف کننده باشد و یا این بو را از دیگران استنشاق کند؛ منجر به ابتلا به انواع سرطان، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، بیماری های مزمن ریوی و… می‌شود.

چگونگی جذب دود سیگار

اما چگونه دود سیگار به بدن، مو و پوست و ما جذب می‌شود؟ نکته جالب اینجاست که نیکوتین موجود در سیگار از طریق پوست و ریه ها جذب شده و بر غدد عرق تاثیر می‌گذارد. نیکوتین منجر به افزایش تعریق در افراد شده ، این بو از طریق عرق افراد نیز ساتع می‌شود. از طرفی این دود سطوح دهان و زبان افراد را پوشانده و به راحتی از بین نمی‌رود. از این رو زمانی که افراد صحبت می‌کنند نیز دیگران متوجه این بو می‌شوند.

انواع راه های از بین بردن بوی سیگار

راه های از بین بردن بوی سیگار مختلف بوده و باید هریک از متناسب با شرایط استفاده نمود. برای مثال راه های از بین بردن بوی سیگار در خانه و ماشین متفاوت هستند. در این قسمت به توضیح هریک از این راه ها به طور جداگانه می‌پردازیم.

راه های از بین بردن بوی سیگار از بدن

بوی بد سیگار در نقاط مختلف بدن باقی مانده حتی دست افراد نیز از سیگار بو می‌گرد. این موضوع تنها محدود به بو نبوده به مرور زمان زنگ پوست افراد و دندان هایشان نیز تحت تاثیر دود سیگار قرار می‌گیرد. از این رو بهتر است در صورتی که قصد ترک سیگار را ندارید؛ با استفاده از راه های از بین بردن بوی سیگار این تاثیرات را به حداقل برسانید.

شستن دست ها

بعد از سیگار کشیدن دست های خود را با مایع و یا صابون شسته و خشک کنید. در حین شستن زیر ناخن ها و بین انگشتان را نیز تمیز کنید. اینکار شاید بوی سیگار را به طور کامل از بین نبرد؛ اما از ماندگاری آن بر سطح پوست جلوگیری می‌کند.

دوش گرفتن

بهترین راه برای خلاصی از بوی بد سیگار، دوش گرفتن است. در این حالت می‌توان همه بدن را شست و حتی موها نیز تمیز می‌شوند. شاید نتوان بعد از هربار سیگار کشیدن دوش گرفتن، اما افراد سیگار بیشتر از افراد عادی نیاز به استحمام دارند.

شستن و تکرار کردن

فرایند شستن دست ها و یا استحمام را به صورت مرتب تکرار کنید. آقایون حتی می‌توانند به موهای صورت خود نیز شامپو زده و آنها را نیز بشویند. امروزه افراد می‌توانند در صورت دسترسی نداشتن به حمام از شامپوهای خشک نیز استفاده کنند.

مسواک

اگر سیگاری هستید؛ حتما باید روزی دوبار مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید. اینکار را حتی اگر برای از بین بردن بوی سیگار نیز انجام نمی‌دهید؛ باید برای سلامت دهان و دندان تان انجام دهید. در این زمینه می‌توان از دهانشویه نیز استفاده نمود. خوردن آب نبات و یا آدامس نیز از راه های از بین بردن بوی سیگار از دهان، محسوب می‌شوند.

راه از بین بردن بوی سیگار از لباس

افراد سیگاری می‌توانند از راه های از بین بردن بوی سیگار از لباس نیز در شرایط مختلف استفاده نمایند. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می‌شود.

از خشک کن استفاده کنید

در صورت مصرف سیگار، به طور مرتب لباس های خود را در خشک کن بریزید. شستن لباس ها به صورت مکرر به بافت آنها آسیب می‌زند و افراد سیگاری باید بیشتر از افراد عادی لباس های خود را بشویند. از این رو می‌توانند به جای شستن آنها به طور کامل آنها را تنها در خشک کن بریزند.

ورق های خشک کن

ورق های خشک کن نیز از راه های از بین بردن بوی سیگار محسوب می‌شوند. در صورتی که افراد حتی نمی‌توانند از خشک کن نیز استفاده کنند؛ استفاده از ورق ها روش جایگزین مناسبی خواهد بود.

یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی سیگار ، استفاده از اسپری های خوشبو کننده لباس و بدن است. با اینکه آنها بو را از بین نمی‌برند؛ اما باعث می‌شوند تا بو کمتر احساس شود.

راه های از بین بردن بوی سیگار از خانه و ماشین

 

بیشترین مکان هایی که افراد سیگاری از آنها استفاده می‌کنند؛ خانه و ماشین هستند. از این رو در این دو مکان احتمالا بوی سیگار بیشتری وجود دارد. اما ار راه های از بین بردن بوی سیگار می‌توان برای این دو مکان نیز استفاده کرد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

بازکردن پنجره ها و استفاده از تهویه

یکی از ساده ترین راه های از بین بردن بوی سیگار از خانه و ماشین، باز کردن پنجره ها در حین سیگار کشیدن و یا استفاده از وسیله های تهویه هوا است. در ماشین افراد می‌توانند کولر روشن کرده و در خانه نیز می‌توانند از دستگاه ها تهویه هوا استفاده کنند. همچنین افراد باید این دو مکان را به طور مکرر تمیز کرده تا به دلیل دود سیگار رنگ شان تغییر نکند.

جلوگیری از ورود دود دست سوم

برای جلوگیری از ورود دود دست سوم سیگار که همان بوی آن بر روی لباس ها، بدن و… است؛ می‌توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

در خانه ذغال و سرکه بگذارید تا بوی بد سیگار را جذب کند.

از فن و یا دستگاه های تهویه ای برای خروج دود استفاده کنید

هفته ای یکبار وسایل را تمیز کنید

بهداشت فردی را رعایت کرده و سیگار را ترک کنید

سخن پایانی

اگر به تازگی سیگار را ترک کرده اید؛ بهتر است به طور کامل این بو را از محیط اطراف خود پاکسازی کنید. چرا که همین بو عامل وسوسه کننده ایست که شما را به مصرف دوباره وا می‌دارد. به غیر از این مورد بوی سیگار خود منجر به بروز مشکلاتی در افراد می‌گردد. از این رو حتما آن را از بین برده و سیگار کشیدن را ترک کنید. در این زمینه می‌توانید از یک روانشناس نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی سیگار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای کنار آمدن با اضطراب ناشی از ترک سیگار باید چه کار کنیم؟

مراجعه به یک روانشناس و به کار بردن تکینک‌های خود آرام سازی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون نیاز به استعمال سیگار اضطراب‌های خود را مدیریت نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: